kishimoto

Kishimoto Masashi

Kishimoto Masashi (岸本 斉史, rojen 8.novembra 1974) je japonski avtor mang, dobro znan po mangi Naruto, ki je izhajala od 1999 do 2014. Do oktobra 2015 je bilo po vsem svetu prodanih več kot 220 milijonov izvodov mange. Poleg same mange, je Kishimoto sodeloval tudi pri produkciji filmov Road to Ninja: Naruto the Movie, The Last: Naruto the Movie, Boruto: Naruto the Movie in napisal več one-shot serij.

Kishimoto je bil bralec mang že od mladih let in tako hitro nakazal željo po ustvarjanju lastne mange. Za svoji glavni inspiraciji je navedel avtorja Toriyama Akiro in Otomo Katsuhira. Kishimoto je več let posvetil izdelovanju lastne shounen mange za revijo Weekly Shounen Jump, ki jo je oboževal.

Rojen Kishimoto Masashi
岸本 斉史

8. november 1974 (42 let)
Nagi, Okayama, Japan
Prebivališče Prefektura Okayama, Japonska
Zaposlitev Avtor mang
Znan po Naruto
Sorodniki Kishimoto Seishi (dvojček)

Zgodnje življenje

Kishimoto Masashi je bil rojen v prefekturi Okoyama na Japonskem 8. novembra 1974 kot enojajčni dvojček Kishimoto Seishija. V otroštvu je Kishimoto pokazal zanimanje za risanje likov iz animejev, ki jih je spremljal, kot sta bila Dr. Slumpova Arale in Doraemonov naslovni junak. V osnovni šoli je Kishimoto pričel spremljati animeja Kinnikuman in Dragon Ball. Tekom let je pričel poveličevati ustvarjalca Dragon Balla Toriyama Akiro, saj je užival ne le v njegovih serijah Dragon Ball in Dr. Slump, temveč je igral tudi Dragon Quest, RPG igro, ki ji je slog oblikoval Toriyama. Čeprav si ni mogel privoščiti Weekly Shounen Jumpa, kjer je izhajal Dragon Ball, je mangi sledil po zaslugi šolskega prijatelja, ki je bil naročen na revijo. V srednji šoli je pričel Kishimoto izgubljati zanimanje za mango, saj je pričel igrati bejzbol in košarko, ki jih je treniral na šoli. Toda ko je zakledal poster anime filma Akira, je Kishimota navdušil slog avtorja Otomo Katsuhira in ga je želel posnemati. Užival je tudi v branju mang Jin-Roh, Ninku in Ghost in the Shell.

V zadnjih letih šolanja je Kishimoto čas preživljal z risanjem mang in se vpisal na likovno fakulteto v upanju, da postane avtor mang. Ko je vstopil na univerze, se je Kishimoto odločil izdelati Chanbara mango, saj Weekly Shounen Jump še ni založil naslova iz tega žanra. Toda istega leta je pričel brati Mugen no Juunin avtorja Samura Hiroakija in Watsuki Nobuhirov Rurouni Kenshin (izhajal v Weekly Shounen Jumpu), ki sta spadala v rečeni žanr. Kishimoto se spominja, da ga od Akire nobena manga ni več presenetila in odkril, da še vedno ne more tekmovati z njimi. V drugem letniku univerze je pričel Kishimoto risati mango za tekmovanje revije. Dodal je, da so bila njegova dela podobna seinen mangam, ki ciljajo na odrasle kot shounen mangam za mladostnike. Ker je želel risati mango za Shounen Jump, katera ciljna skupina so mladi, je Kishimoto odkril, da njegov slog ni primeren za revijo. Ko si je ogledal anime serijo Hashire Melos!, ga je presenetila oblika likov, zato je pričel preučevati dela animatorjev. Kasneje je spoznal Nishio Tetsuyo, oblikovalca sloga animejske adaptacije mange Ninku. Ko je preučil slog risanja mnogih načrtovalcev likov iz anie serij, je Kishimoto spoznal, da se njegov slog postaja podoben shounen serijam.

Dela

Kishimotova prva uspešna manga je bila Karakuri (カラクリ dob. “Mehanizem”), ki jo je Shueishi predložil leta 1995. S tem je dobil častno omembo v Shueishinih mesečnih “Hop Step nagradah” leta 1996 ter tako postal perspektiven novinec. Ko mu je bil dodeljen urednik, Yahagi Kosuke, je delal na mnogih zavrnjenih osnutkih, vključno s slice-of-life mango Michikusa (道くさ dob. “Tavajoči obhod”) in akcijsko mango Asian Punk (アジアンパンク). Leta 1997 je napisal one-shot različico Naruta, ki je bil izdan v Akamaru Jump Summer.

Decembra 1997, ko je preurejal Karakuri za serializacijo, je dobil ponudbo za one-shot v Weekly Shounen Jump. Ker se je znašel v krču nenadnega roka, je predelani Karakuri izšel dva tedna pozneje v Weekly Shounen Jump 1998 št. 4-5, vendar je bil odziv javnosti tako slab, da so jo nemudoma ukinili. Po polomu Karakurija je Kishimoto zmanjšal obseg dela in se pričel gibati v seinen smer z osnutki bejzbolske mange Yakyuuou (野球王 dob. “Kralj bejzbola”) in mafijske mange Mario (マリオ) ter upal, da bo več sreče našel v seinen reviji. Yahagi ga je prepričal, da še zadnjič poskusi ustvarit idelo v shounen žanru in Kishimoto je pričel delati na predlogi za fantazijski one-shot Magic Mushroom (マジックマッシュルーム), a se je ustavil, ko ga je poklical Yahagi in prosil, da naj raje razvije predlogo za serializacijo. Tandem se je odloči predložiti Naruta s predelano zgodbo in okoljem ter izdelal predlogo za prva tri poglavja. V šestmesečnem pripravljalnem obdobju je Kishimoto večkrat predelal in prerisal prva poglavja mange.

Septembra 1999 je v Weekly Shounen Jumpu 1999 št. 43 premiero doživela serializirana različica Naruta in hitro postala hit. Naruto se je zaključil 10. novembra 2014, po več kot 15 letih serializacije s skupno 700 poglavji, povezanimi v 72 zvezkov. Prodaja je presegla 113 milijonov izdaj na Japonskem in več kot 95 milijonov izdaj v ZDA ter več kot 93 milijonov izdaj drugod po svetu. Manga je bila adaptirana v dve uspešni anime seriji, Naruto in Naruto Shippuden. Naruto je postal eden paradnih konjev ameriškega založnika Viz Media, sja je leta 2006 zabeležil kar 10% delež vseh prodanih mang. O Narutovem uspehu je Kishimoto leta 2007 povedal: “Zelo sem vesel, da je ameriško občinstvo sprejelo in razumelo ninje. To pomeni, da ima ameriško občinstvo dober okus… saj so sprejeli okolje, ki ga pred tem niso poznali.”  Medtem ko je risal mango, je Kishimoto spoznal Oda Eichira, avtorja One Pieca, ki ga je vedno označeval za rivala. Ko se je Naruto zaključil, je Oda v reviji pustil sporočilo in sprejel oznako rivala. Kishimoto pravi, da ga je to izjemno zadovoljilo. Pred animejsko adaptacijo “Boku no Hero Academia” je pohvalil delo Horikoshi Kouheija ter dejal, da bo čez lužo kmalu postalo uspešnica.

Dva od njegovih preteklih asistentov, Kajisa Osamu (Tattoo Hearts) in Itakura Yuuichi (Hand’s) sta po koncu sodelovanja pri Narutu dosegla srednji uspeh. Leta 2009 je Kishimoto oblikoval dva dodatna kostuma za lik Larsa Alecanderssona iz igre Tekken 6. Leta 2010 se je ta lik pojavil v igri Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2. Istega leta je Kishimoto ustvaril one-shot bejzbolsko mango Bench (ベンチ Benchi) kot del Jumpovega projekta “Vrh super legend”, serije šestih one-shot mang priznanih Weekly Shounen Jump avtorjev.

Pri devetem Narutovem filmu Road to Ninja: Naruto the Movie je Kishimoto skrbel tako za zgodbo kot načrtovanje likov. Za promocijo filma so na japonskem prvemu milijonu in pol obiskovalcem podarili DVD, ki prikazuje scene iz mange v 3D. Julija 2012 je Kishimoto Nishio Tetsuyi povedal, da se bo manga konec predvidoma uvidela čez leto in pol. Aprila 2012 je bilo naznanjeno, da bo Kishimoto izdal one-shot različico dolgo prestavljene mafijske mange Mario v Jump Square.

Leta 2013 je bilo več Kishimotovih one-shotov prevedenih v angleščino in izdanih na digitalni kopiji revije Weekly Shounen Jump, vključno z Mariom, Benchem in prvo različico Naruta.

Po koncu Naruta je Kishimoto sodeloval v projektu “Začetek nove dobe”, ki je proslavljal zaključek in 15. obletnico mange. Na zadnji strani zadnjega poglavja je Weekly Shounen Jump naznanil. da bo leta 2015 izšla spin-off miniserija Naruta, za katero bo prav tako skrbel Kishimoto. Manga Naruto Gaiden: Nanadaime Hokage to Akairo no Hanatsuzuki (Naruto: Sedmi Hokage in škraltna pomlad) je izhajala od aprila do julija 2015. Kishimoto je bil v enaki meri vpleten tudi v naslednja Narutova celovečerca; The Last: Naruto the Movie in Boruto: Naruto the Movie, prav tako pa je ilustriral več lahkih novel. Ko ga je posojevalka glasov Sanpei Yuko prosila, naj še naprej ustvarja filme o Narutu, je dejal, da se bo odpravil na počitek, saj se ne počuti več dovolj fizično pripravljenega.

Avgusta 2015 je Kishimoto naznanil, da je že zaključil idejno zasnovo njegove naslednje mange. Šlo bo za znanstveno-fantastično mango, kibo predstavila edinstvenega protagonista. Kishimoto naj bi že dokončal zasnovo likov. Pravi, da namerava z naslednjim delom po kvaliteti preseči Naruta ter ga izdajati v digitalni različici revije Shounen Jump Plus zaradi visokega obdavčenja tedenskih izhajanj. Ni še povedal, kdaj bo uradno naznanil mango, saj želi čas preživeti z družino. 19. decembra 2015 je bilo poročano, da bo Kishimoto nadziral mesečno mango Boruto, ki je pričela izhajati pomladi 2016. Spin-off ilustrira Kishimotov glavni asistent pri Narutu, Ikemoto Mikio, zgodbo pa razvija Kishimotov scenarijski partner pri Borutovem celovečercu Kodachi Ukyo.

 

Mange

  • Karakuri one-shot (1996; Zmagovalec nagrade Hop Step, objavljena v 18. publikaciji revije Hop Step (1996), Akamaru Jump Winter (1997), in Naruto: Uradna knjiga ilustracij (2009))
  • Naruto one-shot (1997; objavljen v Akamaru Jump Summer (1997) in Naruto: Uradna knjiga ilustracij (2002))
  • Karakuri (21. december 1997; debitirana in preklicana v Weekly Shōnen Jump 1998 št. 4-5)
  • Naruto (21. december 1999 – 10. november 2014; serializirana v Weekly Shōnen Jumpu, debitirala v Weekly Shōnen Jump 1999 št. 43)
  • Bench one-shot (11. oktober 2010, objavljena v Weekly Shōnen Jump 2010 št. 45)
  • Mario one-shot (2. maj 2013, objavljena v Jump Square 2013 št. 6)
  • Naruto Gaiden: Nanadaime Hokage to Akairo no Hanatsuzuki (27. april 2015 – 6. julij 2015; serializirana v Weekly Shōnen Jumpu, debitirala v Weekly Shōnen Jump 2015 št. 22-23)
  • Naruto Gaiden: Michita Tsuki ga Terasu Michi (25. april 2016, objavljena v Weekly Shōnen Jump 2016 št. 21-22 in Boruto: Naruto Next Generations Volume 1)
  • Boruto
  • Boruto: Naruto Next Generations – nadzorni urednik (9. maj 2016 – še izhaja; serializirana v Weekly Shōnen Jumpu, debitirala v Weekly Shōnen Jump 2016 št. 23)

Filmi

  • Road to Ninja: Naruto the Movie — 2012, scenarij in načrtovanje likov
  • The Last: Naruto the Movie — 2014, scenarij in načrtovanje likov
  • Boruto: Naruto the Movie — 2015, glavni producent, scenarij in načrtovanje likov

Knjige ilustracij

  • Zbirka ilustracij Kishimoto Masashija: Uzumaki (岸本斉史画集 UZUMAKI Kishimoto Masashi Gashū: Uzumaki) — 2004
  • Paint Jump: Art of Naruto (PAINT JUMP Art of NARUTO-ナルト-?) — 2008
  • Naruto: knjiga ilustracij (NARUTO―ナルト―イラスト集 NARUTO Naruto Irasuto-shū: Naruto) — 2010
  • Zbirka ilustracij: Uzumaki Naruto (NARUTO―ナルト―イラスト集 UZUMAKI NARUTO Naruto Irasuto-shū: Uzumaki Naruto) — 2015

Novele

  • Naruto: Povest o pogumni ninji (NARUTO―ナルト― ド根性忍伝 Naruto: Dokonjō Ninden) — 2010, ilustrator
  • Naruto Jinraiden: Dan, ko so zaveli volkovi (NARUTO-ナルト- 迅雷伝 狼の哭く日 Naruto Jinraiden: Ōkami no Naku Hi) — 2012, ilustrator
  • Naruto: Zgodba o Kakashiju (NARUTO-ナルト- カカシ秘伝 氷天の雷 Naruto: Kakashi Hiden — Hyōten no Ikazuchi) — 2015, ilustrator
  • Naruto: Zgodba o Shikamaruju (NARUTO-ナルト- シカマル秘伝 闇の黙に浮ぶ雲 Naruto: Shikamaru Hiden — Yami no Shijima ni Ukabu Kumo) — 2015, ilustrator
  • Naruto: Zgodba o Sakuri (NARUTO-ナルト- サクラ秘伝 思恋、春風にのせて Naruto: Sakura Hiden — Shiren, Harukaze ni Nosete) — 2015, ilustrator
  • Naruto: Zgodba o Konohi (NARUTO-ナルト- 木ノ葉秘伝 祝言日和 Naruto: Konoha Hiden — Shūgenbiyori) — 2015, ilustrator
  • Naruto: Zgodbao Gaari (NARUTO-ナルト- 我愛羅秘伝 砂塵幻想 Naruto: Gaara Hiden — Sajingensō) — 2015, ilustrator
  • Naruto: Zgodba o Akatsukiju (暁秘伝 咲き乱れる悪の華 Naruto: Akatsuki Hiden — Sakimidareru Aku no Hana) — 2015, ilustrator
  • Naruto: Povest o nedolžni ninji (NARUTO―ナルト―ド純情忍伝 Naruto: Dojunjō Ninden) — 2015, ilustrator
  • Naruto: Resnična zgodba o Itachiju (NARUTO-ナルト- イタチ真伝 Naruto: Itachi Shinden) — 2015, ilustrator
  • Naruto: Resnična zgodba o Sasukeju (NARUTO-ナルト- サスケ真伝 Naruto: Sasuke Shinden) — 2015, ilustrator

Drugo

  • Tekken 6 — 2009, gostujoči oblikovalec likov
  • Motion Comic: Naruto — 2012, oblikovalec
  • Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution — 2014, načrtovalec likov in nadzorni urednik
  • Izobraževalna manga: Zgodovina Japonske, Volume 1 — 2016, avtor naslovnice

Osebno življenje

Kishimoto Masashi je brat dvojček Kishimoto Seishija, avtorja mang 66 Satan and Blazer Drive. Masashi se je leta 2003 poročil, a ker je bil tako zaseden, sta z ženo na medene tedne odšla šele leta 2015. Zakonski par ima sina. Kishimotov oče je umrl zgodaj leta 2014; 668. poglavje Naruta je posvečeno njegovemu spominu.

 

epizod